افلام وعاجباني


صارلي فترة في بالي اعمل موضوع عن الافلام الي بنزلها وبتفرج عليها ,, زي افكار كتير بفكر اكتب عنها ,, بس الكسل بعيد عنكو

وإذ بملاقط تسبقني بالتنفيذ وعملت ريفيو ممتاز لعدة افلام جديدة

وكمان اتفرجت اليوم على حتة فيلم :) عيطت منه لما شبعت ومش قادرة استنى علشان اقول لكم عليه

بحب الافلام الي بتخليني اعيط

مش الدراما ,, لأ الافلام العاتشفية اللي بتشحتف

اللي بيسموها Romatic Comedy


الفيلم اسمه Just like Heaven
الفيلم بشبه كتير فكرة فيلم ديمي مور المشهور "جوست" بس هنا الشبح هو البنت

قصص الحب المستحيل هادي بتوجع القلب ,, تخيل نفسك بتحب واحدة شبح !! ومش قادر تلمسها مع انها قدامك

الفيلم مليان مواقف مضحكة اغلبها من النظرة التقليدية لأي حد بيشوف اشباح انو شخص مجنون وبيكلم نفسه ,, ومواقف تانية في منتهى الرقة وفيها من المشاعير اللي بتتمنى لو ممكن تحصل معاك

عينيا دمعت في اكتر من موقف ,, وبكيت فعلا كزا مرة لحد ما اخوتي ضحكوا على شكلي هههههه

الفيلم من انتاج 2005 بطولة ريس ويثرسبون وكمان ممثل الحقيقة مش فاكرة اذا شفته بأفلام قبل كدة ,, بس لزيز ودمه خفيف ,, اسمه مارك رافالو

لو حبيته تنزلوه بنصحكم باللينكات التالية ,,
XVid النسخة واضحة بيسموها

ومقسمة على 8 اجزاء

http://rapidshare.com/files/45736430/dmd-jlh.part1.rar
http://rapidshare.com/files/45736663/dmd-jlh.part2.rar
http://rapidshare.com/files/45736906/dmd-jlh.part3.rar
http://rapidshare.com/files/45737619/dmd-jlh.part4.rar
http://rapidshare.com/files/45737900/dmd-jlh.part5.rar
http://rapidshare.com/files/45738973/dmd-jlh.part6.rar
http://rapidshare.com/files/45739290/dmd-jlh.part7.rar
http://rapidshare.com/files/45739368/dmd-jlh.part8.rar

و ملف الترجمة ,, انا عدلته بنفسي على فكرة

------------------------------

الفيلم التاني من نفس النوعية ,, وشفته من فترة وعجبني جدا

Music and Lyrics فيلم
بردو عاتشفي وكوميدي ,, زائد انو في جرعة مش بطالة من الموسيقى والكلمات الغنائية ,, من اسمه يعني ما جبتش حاجة من عندي لول

بتخيل ان محبي الانجليزي زي ابيتاف مثلا هايعجبهم

هو فكرته ان فيه مطرب "كان" مشهور في فترة سابقة وبعدين كبر و"فات عليه الفوت" لكنه قرر انو يرجع للساحة الغنائية ,, وبالتالي محتاج لأغاني جديدة وروح جديدة ,, بالصدفة البحتة بتوقع في طريقته بنت عندها موهبة التأليف بالفطرة ,, بس !! الفيلم هو كيف بيتعاملو مع بعض والتفاعلات المتختلفة الي بتحصل ما بينهم

الفيلم من انتاج 2007 بطولة هيو غرانت ودرو بريمور ,, الاتنين بحب تمثيلهم جدا جدا وبينهم كيمستري عالية

للأسف اللينكات الي استخدمتها في تحميل الفيلم انتهت صلاحيتها ,, بس ممكن تجربوا اللينكات التالية

http://rapidshare.com/files/32929586/Music.and.Lyrics.DVDRiP.XViD-DEiTY.part1.rar
http://rapidshare.com/files/32930430/Music.and.Lyrics.DVDRiP.XViD-DEiTY.part2.rar
http://rapidshare.com/files/32931237/Music.and.Lyrics.DVDRiP.XViD-DEiTY.part3.rar
http://rapidshare.com/files/33058901/Music.and.Lyrics.DVDRiP.XViD-DEiTY.part4.rar
http://rapidshare.com/files/33059264/Music.and.Lyrics.DVDRiP.XViD-DEiTY.part5.rar
http://rapidshare.com/files/33059623/Music.and.Lyrics.DVDRiP.XViD-DEiTY.part6.rar
http://rapidshare.com/files/33059993/Music.and.Lyrics.DVDRiP.XViD-DEiTY.part7.rar

ملف الترجمة في ايدي حاليا قيد التعديل

----------------------

فيلم تاني من نفس النوع بردو شفته من فترة

لمحبي الحماوات الفاتنات والمثل الغزاوي القائل ,,

"مكتوب على باب الجنة , عمر ما حماة حبّت كنة"

حتى لو كانت الحماة جين فوندا والكنة جينيفر لوبيز

Monster in law فيلم
عادي ,, اتنين بيتعرفوا على بعض بالصدفة وبيعجبوا ببعض وبتحصل بينهم كسة حب ,, وعادي بردو بيقرروا انهم يدخلو الكفص الدهبي ,, وهنا بتدخل الحماة في اداء دورها الطبيعي الا وهو فشكلة الموضوع ,, بس في النهاية الحب بينتصر

الفيلم كوميدي بالدرجة الاولى ,, يمكن فيه مشهد واحد اتأثرت فيه "رومانسيا" ,, لما جينيفر كانت عايزة تتأكد ان الراجل جدي في مشاعره ,, بتسأله عن لون عينيها ,, جوابه بيكون عبارة عن قصيدة شعر في وصف لون عينيها

الفيلم انتاج 2005 بطولة جين فوندا وجينيفر لوبيز ومايكل فارتان

http://rapidshare.com/files/11439631/MIL.DVDRip.part1.rar
http://rapidshare.com/files/11440443/MIL.DVDRip.part2.rar
http://rapidshare.com/files/11442121/MIL.DVDRip.part3.rar
http://rapidshare.com/files/11443514/MIL.DVDRip.part4.rar
http://rapidshare.com/files/11444334/MIL.DVDRip.part5.rar
http://rapidshare.com/files/11445608/MIL.DVDRip.part6.rar
http://rapidshare.com/files/11475639/MIL.DVDRip.part7.rar
http://rapidshare.com/files/11475865/MIL.DVDRip.part8.rar

Password : !”!”baby£))!

وملف الترجمة
-----------------------------------
طبعا بحب افلام من نوعيات تانية ,, طالما فيها ممثلين شاطرين بحبهم ,, وفيها ضحك ,, ما بحبش افلام الرعب والنكد عموما ,, الا لو دراما اجتماعية مثلا او غموض غير مؤذي ومن غير دم

ومن على جهازي كمان بحب اشاركم بلينكات الفيلم الفزيع
Ocean's 13
جورج كلوني طبعا وبراد بيت طبعا واندي جارسيا طبعا ومات ديمون طبعا وانضم الى الشلة آل باتشينو ,, مش طبعا لأنو ما كانش في الاجزاء السابقة ,, واوبرا عاملة مشهد كضيفة شرف

الفيلم لطيف بغض النظر عن المقارنات مع الاجزاء السابقة ,, وحلو تشوفوه مع الاسرة كدة مع الفشار والاضاءة الخفيفة

الفيلم انتاج 2007

اللينكات مقسمة على 15 جزء ,, بس بيستاهل التعب

http://www.megaupload.com/?d=F76RYAI4
http://www.megaupload.com/?d=565W0ASH
http://www.megaupload.com/?d=E0ZR64E2
http://www.megaupload.com/?d=M9BMKGCB
http://www.megaupload.com/?d=A72UAS0X
http://www.megaupload.com/?d=J47M7X6H
http://www.megaupload.com/?d=SSR1YIMS
http://www.megaupload.com/?d=OV5W2K1K
http://www.megaupload.com/?d=2J9DY2GM
http://www.megaupload.com/?d=9TS68R3M
http://www.megaupload.com/?d=RC0SLSGT
http://www.megaupload.com/?d=TDQJAQR8
http://www.megaupload.com/?d=C76U2ZC5
http://www.megaupload.com/?d=6YJJ2H59
http://www.megaupload.com/?d=UH30HUI7

والترجمة
-----------------
مش عايزة اطول عليكو بس اكيد اول ما الافلام الي في ايدي تخلص تحميل وفرجة هاحكيلكم عليها

The lake house حاليا بنزل فيلم اسمه

عملا بنصيحة صاحبتي ساريتا

فيلم جديد من نوع العاتشفي الكوميدي بردو

صحيح غزة ما فيهاش سينيمات ,, لكن الحمد لله النت مش مخلي في نفسي حاجة

اللهم ادمها نعمة واحفظها من الزوال يارب

------------

بالنسبة لتعليقاتكم على البوست اللي فات ,, محدش جاوب اجابة صحيحة

ههههههههههه

لسه بدري على ما احكيلكم

كل شئ بأوان


ياللا في أمان الله