انا بهلوس



اكتشفت اني مش فاهمة حاجة في الدنيا

 والله كنت فاكرة حالي دماغ ,, بس طلعت ولا انا دماغ ولا حاجة


ايش صار في الدنيا



يا عمي بفتح اذاعة حماس بسمع الدعوات لمحاربة "الردة" وال"كفار" وال"زندقة" ولا كأننا رجعنا لزمن الجاهلية


بروح بفتح اذاعة تابعة لفتح بسمع هتافات ضد الجيوش الضالة والقوى الظلامية


!!معقول لهاي الدرجة طلعت مش عارفة الدنيا كيف ماشية ؟


طب معقول كل هادي الناس غلط وانا اللي فاهمة صح


انا حتى كنت فاكرة ان الدنيا بمبي وخليكي متفائلة يا بنت وربنا اكيد عادل وحايعوضنا خير


كنت فاكرة ان الاحساس الصادق مازال موجود وان القصة حاتكون احلى من فيلم رومنسي وانو قادر يتحدى ,, طلع زيو زي غيرو ,, واتصرف زي باقي القطيع ,, خليك جنب الحيط اسلم

مع ان كل شيء بإيد ربنا وما في شي مضمون ولا مؤكد


انا مش زعلانة الا على نفسي ,, عنجد صعبانة عليا نفسي

وصعبانة عليا غزة والي بيصير فيها


يا شماتة ابلة طازة فيا


امبارح وحدة ست عايشة في السعودية اتصلت على الفضائية ,, وقالت قصة ,, احساسي الوحيد اني اموت من الخجل اشرفلي

الست كانت عاملة عملية باين وقاعدة في المستشفى هناك في الرياض ,, ولقت اتنين ستات مواطنات بيحكو عن الوضع في غزة

شوفي كيف هادول الفلسطينية ,, عاملين حالهم فقرا وشحادين ,, وهيهم ولا فقرا ولا حاجة ,, معاهم اسلحة وصواريخ بآلاف الدولارات وبيحاربو بعض

وعارفين يا جماعة ,, الست كانت بتحكي انها عملت حالها نايمة واستحت انهم يعرفو انها فلسطينية


معاها حق


معقول ان في ايدين خارجية بتلعب في عقول الناس وبيحركوهم زي الالعاب بخيطان ؟


يعني كل الناس الي بتطلق الرصاص مندسين وغرر بهم وحاصلهم غسيل مخ؟


انا عارفة ان الغزازوة مخهم ناشف وصعب حد فيهم يعترف بالغلط ,, بس مش لدرجة تبرير القتل لهذه الدرجة

"مش لدرجة ان واحد شيخ حمساوي يطلع ويفتي ان "هذه معركة مقدسة واني لأشم رائحة الجنة


مش لدرجة ان مجموعة من الامن الوطني يقتلو امام جامع بس لأنو دعاهم للهدوء وضبط النفس


انا كرهانة الشغل وكرهانة العيشة وكرهانة العلم ,, اقصى امنياتي اليوم اني اصحى ولاقي حالي بحلم كابوس مزعج

بس انا عارفة اني مش بحلم

يبقى اقصى امنياتي اني اطلع من هالبلد واتركها باللي فيها

ما هما عايزين كدة ,, احنا كلنا نهاجر اريح ,, ويصحو الصبح ما يلاقوش حد يحكموه ويرعبوه

يطخو على بعض لما يشبعوا لحد ما حد فيهم يخلص عالتاني

خلص ما في مجال للتعايش !! النفوس خربت ولا مجال للاصلاح


AJAX ال انا قاعدة بتعلم


بلا اجاكس بلا بطيخ


انا بس اعرف انام بهدوء مش اكتر


هو حرام النووم كمااان ؟؟؟؟